Medewerkster aan het woord

Medewerkster Vera aan het woord

Hee hallo,

Mijn naam is Vera en ik loop mijn stage bij Playdôme in Roosendaal! Ik volg de opleiding Toerisme op De Rooi Pannen in Breda en ik moet 2 stages lopen van 5 maanden waarbij ik mijn laatste stage bij Playdôme Roosendaal loop. Tijdens mijn stageperiode van 5 maanden ben ik werkzaam bij de Front- & BackOffice. Hierbij ben je hét aanspreekpunt en het eerste gezicht van al onze gasten, een belangrijke taak dus!

Maar wat zijn mijn taken nou eigenlijk als stagiaire bij de Front- & BackOffice?

Nou, in ieder geval geen stagiaire klusjes! Als je bij Playdôme stageloopt word je gewoon als een medewerker behandelt en heb jij dezelfde klusjes als jouw andere collega’s. Wat mijn taken zijn bij de Front- & Backoffice zijn als volgt:
🎯 Telefoontjes aannemen
🎯 Mailtjes beantwoorden
🎯 Gasten verwelkomen en verder helpen
🎯 Gasten helpen met vragen en klachten en bij klachten natuurlijk een bijpassende oplossing vinden
🎯 Informatie geven aan de gasten

Hoe ziet een stagedag eruit bij Playdôme?

Als ik een Front-Office dienst heb, klok ik mezelf eerst in en zet ik mijn spulletjes weg. Zodra ik dit heb gedaan, loop ik richting de Front-Office en pak ik de openlijst dienst om de Front-Office te gaan openen. Wanneer ik de Front-Office helemaal heb geopend, staan meestal de eerste gasten al voor de Front-Office die ik dan weer verder help.

Verder doen we bij de Front-Office heel veel de gasten verwelkomen, verder helpen met vragen en klachten behandelen en daarbij ook een oplossing zoeken. Als het verder rustig is bij de Front-Office, doen we vaak de Back-Office helpen met mailtjes beantwoorden en telefoontjes opnemen. Als het verder ook rustig is bij de Back-Office, gaan we vaak al dingen voorbereiden voor de dag erna. We hebben ook een takenlijst met taken erop die je kan doen als het rustig is en je hebt niet veel te doen, bijvoorbeeld mislukte boekingen nabellen. Aan het einde van de dag hebben we ook een sluitlijst en zodra we alles hebben gedaan op de sluitlijst, vragen we nog aan de horeca of ze een handje nodig hebben en anders sluiten we de Front-Office.

Waarom heb ik ervoor gekozen om stage te lopen bij Playdôme?

Dit is mijn tweede en laatste stage voor mijn opleiding en omdat ik mijn eerste stage bij een hotel heb gelopen (waar alles strak in pak was), wilde ik voor mijn tweede stage een plek waarbij alles losser is waardoor ik meer mezelf kan zijn. Bij de Front-Office hoef ik alleen een werkshirtje aan en bij de BackOffice mag ik gewoon lekker mijn eigen kleren aan! De regels zijn soepeler dan in een hotel en je wordt hier als stagiaire goed begeleid en ondersteund. Ik ben blij geweest met mijn keuze om stage te lopen bij Playdôme, ik voel me heel erg thuis hier, alle collega’s zijn hier heel open en dus altijd gezellig om lekker te kletsen. 😝 Wat fijn is, is dat we elkaar ook allemaal helpen, als er ergens een handje tekortkomt is niemand te beroerd om mee te helpen, iedereen is dus lekker flexibel!

Wat is mijn ervaring als stagiaire?

Toen ik mijn eerste stagedag had bij Playdôme, wist ik al gelijk dat ik hier goed zat. Ik vond het heel spannend om weer op een nieuwe onbekende plek stage te moeten lopen, maar toen ik mijn eerste dag had waren die spanningen zo weg! Iedereen die hier bij Playdôme is heel open en omdat ik zelf ook open ben, merk ik dat ik hier heel erg op mijn plekje zit. Ik kan goed opschieten met iedereen en als er tijd voor is vind ik het altijd leuk om lekker te kletsen 😊. Mijn stage bij Playdôme past heel goed bij wie ik zelf ben, ik leer heel veel hier, zowel over het vak maar ook over mezelf. Door mijn stage bij Playdôme ben ik zelf persoonlijk heel erg gegroeid, ik merk dat ik veel opener ben geworden en makkelijker met mensen durf te praten. Al met al ben ik blij dat ik de keuze heb gemaakt om mijn stage bij Playdôme te lopen!

 

 

Tafel reserveren